Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Update

Norbi írása az Update-ről

Az Update újrafrissítést, újragondolást, aktualizálást jelent.
A táplálkozás területén én használtam először ezt a szót. Közben védjegyoltalmat kapott. A lényeg, hogy nem kell megválni eddigi kedvenc ételeinktől, nem kell éhezni, hanem a napszakra és az ételek összetételére kell figyelni. A könnyű, kicsi és konzekvens lépésekben hiszek. Nem az energia csökkentése, hanem az összetétel és az időzítés megváltoztatása, a mozgás megszerettetése az alapkő. Sok professzor és szakember hisz benne, sokan támadják.

Mindez addig nem érdekel, amíg a számok, a tömegek minket igazolnak. Kövér voltam, kövér lélekkel gondolkozom és fejlesztek. Szeretnék találkozni egyszer már végre azzal a magyar emberrel, aki nálam több embert megtornáztatott, vagy lefogyasztott! Tőle elfogadnám a kritikát! A módszer lelke a bioritmus és az összetétel. Nem kell bugyuta pontokat és szemet kopogtató kalóriákat számolgatni.

Az új Update már nem kódrendszerre épül. Ez egy életmódprogram, esélyegyenlőség a túlsúlyosaknak és a cukorbetegeknek a bevásárlásnál, könnyű tájékozódás minden embernek. Helyes táplálkozás, rendszeres mozgás és lelki támogatás. Az ételeket a szénhidráttartalom, a szénhidrát típusa (természetesen összetett vagy mesterségesen izolált) és a vércukoremelő index alapján két csoportba osztottam. Van a fogyi (update glükagon) és a dagi (nem update inzulin) csoport. 

Az Update névvel ellátott termékeket továbbra is a nap 24 órájában bármikor lehet enni, de ésszerű adagokban. Ezeknek az élelmiszerekben, termékekben nagyon kevés a gyorsan felszívódó szénhidrát, tehát nem emeli gyorsan a vércukorszintet és ezáltal az inzulint. Alacsonyabb a kalóriatartalmuk és alacsony a glikémiás indexük.

A nem Update, dagi csoportba azok az élelmiszerek tartoznak, amelyeknek egy része az egészséges, energiadús étrend része a sportolóknak, és a súlyukat tartóknak, másik része a junkfood, vagyis az izolált szénhidráttal manipulált gyorsétel. (Részlet Schobert Norbert: A kövér ember nem bűnös című könyvéből).

Ne együnk olyan ételeket, amelyek hozzáadott cukrot (glükóz, glükózszirup, szőlőcukor, répacukor stb.), vagy finomított gabonát (finomliszt, durumliszt, rozsliszt stb.) illetve nátrium-glutamátot (ezzel hízlalták a disznókat régen) tartalmaznak.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.